Godmorgon torsdag

Sitter och slöar i soffan efter frullen. Har fått frågor angående min kost, hur jag äter och va jag äter. Så tänkte börja här med vad jag äter till frukost och tips på god frukost.
Jag försöker äta var tredje timme mest för mina magsmärtor för jag inte kan vara mätt osv men att äta var tredje timme är väldigt bra då man äter små portioner och håller magen i jämn mättnadskänsla hela dagen, man slipper också dipparna av sötsuget vilket är toppen!!

Till frukost äter jag nästan alltid 1,5 dl fiberhavregrynsgröt med 0,5 dl proteinpulver i. Till det har jag banan med kanel, bara mjölk, keso med jordnötssmör, vaniljkesella eller liknande. Gott och mättande! Annat tips är att äta ett kokt ägg också efter gröten om gröten inte mättar nog. Själv gör jag aldrig det då jag har svårt för äggkonsistensen ;) men det är ju olika för alla! Själv brukar jag ta en riskaka (lättsaltade) om gröten inte mättar nog.

Det var lite tips på god frukost! Sen finns det människor som har svårt att äta på morgonen. Då kan man göra en god smoothie på kesella, mjölk o olika bär till ex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0